Pass på dine føtter!

By:
Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Når vi bruker å passe på oss selv, så passer vi som regel på ansiktet, hendene eller ryggen. Massasje timene blir som regel brukt på akkurat de kroppsdelene, og etter vi har hatt verdens mest avslappende time er vi så god som ny. Men, vi glemmer faktisk noe viktig – våre føtter. Kanskje de mest arbeidende kroppsdelene vi har, bortsett fra hjernen selvsagt. Føttene har faktisk mye å si på vår helse, og man kan faktisk fikse mange områder i kroppen ved å bare gi litt oppmerksomhet til ulike områder og punkter under føttene.

Massasje for føttene

Den beste måten er selvsagt å massere føttene og la dem slappe av litt. Det finnes mange undersøkelser som ser på punkt massasjer for føttene, og hvert punkt påvirker noe annet i kroppen. For eksempel om du har mageproblemer, finnes det også et punkt for det. Vi anbefaler derfor at du tar litt tid til å se hvilke punkter som du skal fokusere på, for så deretter å gi en massasje og la dem slappe av. For så får både føttene hvile, men din kropp får også en god dose energi.

Gode sko er viktig

Man skal heller ikke glemme hverdagen hvor det ikke er mulig med en tilfeldig fotmassasje. Nå kan du finne mange helsesko som er ergonomisk utformet og som er laget for lange dager på jobb, eller om du sliter med kne- eller ryggproblemer. Eller problemer med anklene, for den saks skyld. Er du også litt motebevisst er det også godt for deg å vite at det nå finnes mange ergonomiske sko med et flott design. Mange sko spesialister, designere og fysioterapeuter har gått sammen for å skape de perfekte skoene, som kan både brukes hjemme, men også på jobb. Spesielt om du jobber et sted hvor du skal gå mye og dine føtter trenger ekstra støtte.

Posted in: Jobb